Aanmelden leerling

Als u interesse heeft in onze school, dan is het altijd mogelijk om met onze directeur een kennismakingsgesprek te plannen. Dit kan mondeling, telefonisch (043-3061007) of per mail (jordi.jaeqx@innovo.nl). Dit gesprek kenmerkt zich door de dialoog en het inzichtelijk maken van de wederzijdse verwachtingen. De directeur geeft informatie over de school, verzorgt een rondleiding en gaat daarnaast graag met u in gesprek over de ontwikkeling van uw kind. De intakeprocedure wordt toegelicht en al uw vragen worden beantwoord. Wij vinden het daarnaast erg leuk, als uw zoon of dochter ook aanwezig is! De kleuterleerkrachten hebben een filmpje gemaakt over een schooldag op onze school. Zeker een aanrader om te bekijken: https://youtu.be/6PuMGvTMJ9k

Zit uw kind momenteel op de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf?
Naar aanleiding van het kennismakingsgesprek wordt met uw toestemming contact gezocht met de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf. De onderwijsbehoeften van de leerling worden hierdoor nader in kaart gebracht. Daarnaast wordt een ‘warme overdracht’ gepland. Dit is een gesprek met u, de toekomstige leerkracht en de leidster van de peuterspeelzaal en/of het kinderdagverblijf. Tijdens dit gesprek worden ook de 5 dagdelen gepland, dat uw kind op onze school mag komen wennen. Meer informatie over onze werkwijzen in de kleutergroepen vindt u in het welkomstboekje voor ouders:
welkomstboekje kleuters 2022-2023

Zit uw kind momenteel op een andere basisschool?
Naar aanleiding van het kennismakingsgesprek wordt met uw toestemming contact gezocht met de vorige basisschool. De onderwijsbehoeften van de leerling worden hierdoor nader in kaart gebracht. Als de intakeprocedure volledig is afgerond en wij een geschikte plek voor uw kind kunnen realiseren, dan wordt de startdatum op onze school bepaald.

In sommige gevallen is het mogelijk dat wij op school niet tegemoet kunnen komen aan de onderwijsbehoeften van uw zoon of dochter. In dat geval wordt gekeken naar scholen die hier wel op kunnen aansluiten. Wij zullen dit samen met u bespreken, zodat uw kind op de goede plek terecht komt en zich zo goed mogelijk kan ontwikkelen.

Wij wensen uw kind een fijne tijd op de basisschool!